reklama_pozdrowiony
FITNESS

NAJSKUTECZNIEJSZY TRENING SPALAJĄCY TKANKĘ TŁUSZCZOWĄ

najlepszy trening na tkankę tłuszczową

Spalenie tkanki tłuszczowej jak i utrata wagi to jedne z głównych celów wyznaczanych przez osoby podejmujące trening. Niestety, ale otyłość stała się powszechną chorobą naszych czasów, ale chęć spalenia tkanki tłuszczowej wcale nie dotyczy tylko takich osób. Czasem osoby powszechnie uważane za dość szczupłe lub „normalne” pragną spalić tkankę tłuszczową tak by wyglądać jak z okładki magazynu sportowego, jak gwiazda, mieć kaloryfer na brzuchu czy pięknie wyrzeźbione ciało.

Co zrobić by doprowadzić się do takiego stanu ? Mała ilość tkanki tłuszczowej nie jest łatwa do osiągnięcia, ale wystarczy wytrwałość, dobry trening, właściwa dieta i przepis na kaloryfer na brzuchu gotowy.

Nieodłącznym elementem sukcesywnej utraty tkanki tłuszczowej jest dieta opierająca się o mniejszą niż nasze dzienne zapotrzebowanie liczbę kalorii. To doprowadza do sytuacji kiedy chudniemy, a tylko przy takiej diecie możliwe jest zrzucenie zbędnej tkanki tłuszczowej. Powinno unikać się nadmiaru węglowodanów jak i niezdrowych tłuszczy. Jeśli już spożywamy węglowodany to niech będzie to pełnowartościowy makaron, ryż brązowy czy ciemne pieczywo.

Trening spalający tkankę tłuszczową

Najlepszym treningiem na spalanie tłuszczu jest trening interwałowy. Polega on na naprzemiennej zmianie tempa wykonywanych ćwiczeń. Przykładowo 2 minuty truchtu + 30 sekund absolutnego sprintu. Następnie 2 minuty truchtu + 30 sekund najszybszego sprintu. To prowadzi do bardzo mocnych skoków naszego pulsu, a tym samym i spalania tkanki tłuszczowej.

Trening interwałowy nie powinien trwać dłużej niż 20-30 minut, w zależności od naszego obecnego stanu fizycznego.

Każdy trening interwałowy powinien rozpoczynać się od rozgrzewki. Zlekceważenie tej zasady skutkować może nie tylko kontuzjami, ale i nie wytrzymaniem tempa treningu interwałowego.

Ćwiczenia ściśle interwałowe można i powinno przerywać się (jeden lub dwa razy w ciągu jednego treningu) rozciąganiem. Nie warto jednak robić zbyt dużych przerw, bo nasz puls zbyt mocno wtedy spada co znacząco obniża efekty treningu interwałowego.

Końcowym etapem treningu interwałowego jest schładzanie czyli rozciąganie, ćwiczenia wyciszające, tak by nasz puls nie spadł zbyt drastycznie, a mięśnie mogły dojść do siebie po tak intensywnym treningu jakim są ćwiczenia interwałowe.

Odwrócony trening interwałowy

Istnieje jeszcze bardziej skuteczny trening interwałowy polegający na odwróconym treningu interwałowym. Przykładem takiego treningu jest zestaw ćwiczeń z USA pod nazwą Insanity (produkcji Beachbody Workout, znanych także m.in. z treningu P90X).

Zasada odwróconego treningu interwałowego polega na zamianie czasu trwania truchtu i sprintu. W odwróconych interwałach truchta się (lub odpoczywa) 30 sekund, a wykonuje sprint przez 2-3 minuty.

Ten rodzaj treningu – odwróconego interwału jest jednym z najbardziej ekstremalnych i trudnych do wykonania. Nie poradzą sobie z nim raczej osoby mające nadwagę. Potrzebna jest tutaj naprawdę dobra kondycja, choć nic nie stoi na przeszkodzie by stosować odwrócony trening interwałowy wykonując tylko tyle ćwiczeń na ile mamy siłę. Z czasem nabierzemy kondycji i będziemy potrafili ćwiczyć więcej, szybciej, mocniej, lepiej.

Jakie ćwiczenia w treningu interwałowym

Oczywiście zestaw ćwiczeń w treningu interwałowym nie musi i nie polega tylko na sprincie i truchtaniu. To mogą być dowolne ćwiczenia aerobowe – np. dynamiczne skłony z wyskokiem, skakanie w przysiadzie, kilka pompek + wyskok + sprint i wiele innych..

Czy trening interwałowy daje efekty

Jeśli naprawdę chcesz spalić tkankę tłuszczową, stracić zbędne kilogramy to trening interwałowy nie jest tylko strzałem w 10, ale po prostu stanowi najlepszy wybór. Przy odpowiedniej diecie można spokojnie schudnąć kilka kilogramów miesięczne i dużo cm stracić w swojej talii.

Zaletą treningu interwałowego jest fakt, że organizm spala tłuszcz jeszcze przez kilkanaście godzin po treningu !

Zaleca się by trening interwałowy ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu, co przy fakcie, że tłuszcz spalany jest jeszcze po treningu można powiedzieć, że traci się tkankę tłuszczową niemal przez cały tydzień na okrągło !

Kliknij by skomentować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

reklama-pozdrowiony
reklama_pozdrowiony
Na górę