reklama_pozdrowiony
ZDROWIE

JESZ DUŻO RYB ? LEPIEJ TO PRZECZYTAJ !

rybia dieta

Ryby to nieodłączny element zdrowej diety. Zawierają dużo białka i bardzo zdrowe tłuszcze, dzięki czemu stanowią podstawę dobrze zbilansowanej i niezwykle zdrowej diety. Dieta śródziemnomorska uchodząca za jedną z najbardziej zdrowych diet jakie znamy obfituje w duże ilości ryb morskich, owoców morza.

Z całą pewnością nie da się zaprzeczyć temu, że dieta bogata w ryby posiada wiele atutów dla naszego zdrowia. Z całą pewnością, regularne spożywanie ryb znacząco polepsza nasze zdrowie, korzystnie wpływa na umysł i wigor naszego ciała.

Nadmierne spożywanie ryb jest jednak niewskazane ze względu jedną cechę ryb. Jaką ?

Otóż okazuje się, że ryby zawierają rtęć. Metal gromadzi się w rzekach, strumieniach i trafia do oceanów. Powstaje on na skutek naturalnych procesów czy odpadów znajdujących się w wodzie. Zbyt wysoki poziom rtęci w organizmie człowieka powoduje uszkodzenie układu nerwowego, co jest szczególnie niebezpieczne dla płodu, czyli kobiet w ciąży.

Szczególnie odradza się spożywanie ryb z puszki, bo te rtęci zawierają najwięcej. Szczególnym przykładem jest tuńczyk, który ze wszystkich puszkowych ryb ma największy odsetek rtęci. Spowodowane jest to tym, że tuńczyka odławia się nawet gdy ma on 10 lat, a niektóre ryby tylko kiedy mają rok (np. szproty). Im dłużej ryba przebywa w wodzie, tym bardziej rtęcią mogła nasiąknąć.

Z badań przeprowadzonych przez naukowców okazało się, że chociaż w rybach znajduje się rtęć, to jednak są inne produkty, które tej rtęci do naszego organizmu dostarczają równie dużo, jak nie więcej. Należą do nich przede wszystkim alkohol i napoje gazowane, ale ciężko przypuszczać by kobieta w ciąży pokusiła się o spożywanie alkoholu !

Oczywiście, nie będziemy tutaj kwestionowali zalet spożywania ryb, bo te pozostają niepodważalne. Warto jednak zaznaczyć by nie opierać swojej diety jedynie o ryby, a spożywać je 2 -3 razy w tygodniu. Kobiety w ciąży powinny raczej zrezygnować ze spożywania większej ilości ryb (jeść je tylko okazjonalnie) i wybierać ryby takie jak szproty, śledzia, dorsza, bo te odławiane są gdy są jeszcze dość młode.

Kliknij by skomentować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

reklama-pozdrowiony
reklama_pozdrowiony
Na górę