reklama_pozdrowiony
FITNESS

ILE RAZY W TYGODNIU ĆWICZYĆ NA SIŁOWNII

ile razy ćwiczyć w tygodniu

Odpowiednia ilość wizyt na siłowni pozwala szybciej, łatwiej i lepiej rozbudować swoje mięśnie, a zatem osiągnąć efekt po jaki zjawia się tam znaczna ilość klientów. Jeśli Twoim celem jest schudnięcie to właściwie takie trening możesz odbywać 5-6 razy w tygodniu. Jeśli jednak Twoim celem jest zbudowanie masy mięśniowej, wyrzeźbienie ciała to liczba wizyt na siłowni powinna być inna.

Tym, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fitnessem, siłownią, bodybuildingiem wydaje się, że im częściej wizytować będą siłownię, im większe ciężary będą na niej podnosić, tym szybciej uzyskają upragnione efekty. Nieprawda.

Ile razy biceps, triceps, klata i barki w tygodniu ?

Mięśnie budują się na naszym ciele wtedy kiedy : spożywamy odpowiednio dużo białko, lekko uszkadzamy (nie zrywamy) włókna mięśniowe, dajemy im czas na regenerację.

Proces budowania masy mięśniowej jest niezwykle prosty – wystarczy lekko uszkodzić dany mięsień, by ten otrzymał jasny sygnał – musi odbudować się większy i silniejszy. Do tego jednka potrzebna jest regeneracja, której mięsień nie otrzymuje jeśli znów pojawimy się na siłowni.

Znacznie lepsze rezultaty osiąga się kiedy mięsień ma czas na regenerację, czyli rozrost. Zbyt wczesne, powtórne obciążenie go ćwiczeniami skutkuje brakiem rozwoju masy mięśniowej.

Jeśli zatem zależy Ci na odpowiednim treningu i rozwoju masy mięśniowej powinieneś ćwiczyć pod odpowiednimi ciężarami (tak by lekko uszkodzić, a nie naderwać mięśnie), a następnie dać im czas na regenerację.

Im większe partie mięśni trenujemy (np. klatka, plecy, barki) tym więcej czasu potrzebują one na regenerację. Jeśli nie jesteś zawodowym bodybuilderem, to takie partie mięśni powinno się ćwiczyć tylko raz w tygodniu, podczas gdy biceps, triceps czy mięśnie brzucha można ćwiczyć spokojnie dwa razy w ciągu tygodnia.

Taki podział wizyt na siłowni znacząco podnosi efekty – ich moc, a także szybkość pojawienia się. Nie warto zatem przesadzać z częstotliwością treningu na siłowni ani z ciężarami. Każdy powinien dopasować swój trening do stażu na siłowni, a także predyspozycji. Okazuje się bowiem, że ćwicząc rzadziej osiąga się lepsze rezultaty niż gdy ktoś ćwiczy codziennie.

Kliknij by skomentować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

reklama-pozdrowiony
reklama_pozdrowiony
Na górę