reklama_pozdrowiony
FITNESS

DLACZEGO NIE WIDAĆ EFEKTÓW ĆWICZEŃ NA SIŁOWNII ? [3 POWODY]

nie widać efektów z siłownii

Głównym powodem dla którego większość facetów, chłopaków rozpoczyna swoją przygodę z siłownią jest chęć osiągnięcia idealnego ciała, które spodoba się płci przeciwnej. W zależności od obecnego stanu ciała prowadzić do tego może zrzucenie zbędnych kilogramów i wyrzeźbienie ciała, ale także tak zwane przypakowanie, czyli nabranie masy mięśniowej.

Wiele osób boryka się z brakiem efektów mimo regularnych wizyt na siłowni. Co może być ich powodem ? Warunki genetyczne ? Brak odpowiedniej wiedzy co jeść i jak ćwiczyć by mieć super ciało ? Oto kilka głównych powodów, dla których nie widać efektów z siłownii.

Niewłaściwa dieta przekreśla efekty

Wiele osób początkujących na siłowni nie zdaje sobie z tego sprawy, ale to dieta stanowi 70 % sukcesu i widocznych efektów. Nigdzie indziej powiedzenie „jesteś tym co jesz” nie znajduje tak doskonałego odzwierciedlenia. Możesz mieć świetny trening, chodzić na siłownię, wylewać z siebie siódme poty, ale na nic zda się to jeśli nie masz prawidłowo ułożonej diety.

W zależności od efektów jakie planujesz osiągnąć (przypakować lub zrzucić zbędne kilogramy i tłuszcz, wyrzeźbić swoje ciało) dieta różni się ilością kalorii jakie powinieneś zjadać. Wartością stałą dla większości diet jest bardzo duża liczba białka – 2-3 g / kg ciała. To właśnie zbyt mała ilość zjadanego białka jest w 90 % przypadków powodem braku efektów z siłowni. Tylko w niewielkiej ilości produktów można znaleźć duże ilości białka. Ważąc 80 kg trzeba zjadać go dziennie 160 – 240 g ! Produktami bogatymi w białko są twarogi, serki wiejskie, drób, ryby, wołowina – powinno zjadać się ich odpowiednio dużo. Bez białka nie ma możliwości by na naszym ciele pojawiły się mięśnie, bo to właśnie zawarte w białku aminokwasy budują mięśnie !

Jeśli chcesz widzieć efekty z siłowni to musisz zjadać dużo białka. Koniec, kropka.

Niewłaściwie dobrany trening

Trening stanowi niecałe 30 % sukcesu w budowaniu idealnego ciała. To jak i co ćwiczyć ponownie zależy od naszych głównych celów.

Jeśli pragniemy zrzucić zbędne kilogramy, pozbyć się tkanki tłuszczowej powinno się realizować trening interwałowy, aerobowy spalający tłuszcz i połączyć go z dietą o zmniejszonej liczbie kalorii.

Podobną charakterystyką określić można trening na rzeźbę, który wymaga dodatkowo pracy na obciążeniach (hantle + sztangi) z obciążeniem takim by wykonywać 9-12 powtórzeń jednego ćwiczenia – ni mniej, ni więcej. Obciążenie do treningu na rzeźbę powinno być dla nas na tyle trudne by nie robić więcej niż 12 powtórzeń, ale też nie aż tak ciężkie by nie potrafić wykonać 9 powtórzeń.

Ten kto chce „przypakować” i przybrać na suchej masie mięśniowej powinien stosować trening polegający budujący mięśnie, oparty głównie o pracę na hantlach i sztangach z ciężarem przy którym wykonamy 5-6 pełnych powtórzeń. Taka ilość powtórzeń pozwala budować najefektywniejszą masę mięśniową.

Źle dobrany trening, niewłaściwe obciążenia, błędnie wykonywane ćwiczenia mogą być powodem braku efektów z ćwiczeń na siłowni.

Brak regeneracji to brak efektów

Kiedy rosną nam mięśnie ? Kiedy najpierw lekko uszkodzimy włókna mięśniowe wykonując ćwiczenia (lekko uszkodzimy, a nie zerwiemy). Wtedy mięśnie otrzymują sygnał, że są zbyt słabe, przez co włókna mięśniowe rosną większe, silniejsze. Dzieje się to podczas regeneracji (odpoczynku). Jeśli więc nie dasz swoim mięśniom czasu na odpoczynek (ćwiczysz zbyt często) nie zobaczysz żadnych efektów.

Dlatego błędnym przekonaniem jest by chodzić na siłownię 5 razy w tygodniu. Początkowo spokojnie wystarcza 3 razy, a większych partii mięśni jak klatka czy plecy nie powinno ćwiczyć się więcej niż raz w tygodniu. Takie partie mięśni jak biceps, triceps, brzuch można i powinno się ćwiczyć 2 razy w tygodniu.

Jak uzyskać najlepsze efekty z ćwiczeń na siłowni

By uzyskać najlepsze efekty ćwicząc na siłowni musimy przede wszystkim posiadać dobrze ułożoną dietę i realizować jej założenia. Dobrze dobrany trening z właściwymi obciążeniami, prawidłowo dobranym zestawem ćwiczeń, które wykonujemy poprawnie przybliża nas do sześciopaka i super klaty. Musimy również przeznaczyć czas na regenerację tak by mięśnie mogły urosnąć.

Dieta + trening + regeneracja = efekty

Kliknij by skomentować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

reklama-pozdrowiony
reklama_pozdrowiony
Na górę