reklama_pozdrowiony
DIETA

CZY POPEŁNIASZ TE BŁĘDY ŻYWIENIOWE ?

błędy żywieniowe

Odpowiednia dieta jest podstawą sukcesu niemal każdego celu, bez względu na to czy chcemy schudnąć, zrzucić oponę, wyrzeźbić swoje ciało czy nabrać masy mięśniowej. Jakiegokolwiek celu nie stawiamy przed sobą, musimy zadbać o odpowiednio zbilansowaną dietę dzięki czemu osiągnięcie wymarzonej sylwetki będzie nie tyle łatwiejsze, co w ogóle możliwe !

Być może dla niektórych okaże się to szokujące, ale bez odpowiedniej diety nawet najbardziej morderczy trening nie pozwoli schudnąć pożądanej liczby kilogramów czy zbudować fajnej klaty i sześciopaka na brzuchu !

Jeśli zatem zależy na fajnej sylwetce powinniśmy cały czas dowiadywać się czegoś nowego, o tym jak ułożyć dobrą dietę, która pozwala osiągać pożądane efekty. Ci, którzy nie wiedzą na ten temat dostatecznie dużo, powinni skorzystać z usług dietetyka, bo popełnić błędy żywieniowe jest naprawdę łatwo.

Co jeść, żeby mieć fajne ciało ?

Czy wiesz o tym, że płatki śniadaniowe reklamowe jako fitness płatki tak naprawdę zawierać mogą kilkadziesiąt gram cukru w 100 g produktu ? Część z nich to cukry pochodzące z żurawiny czy rodzynek, ale znaczna większość to cukier przemysłowy, słodzik stosowany by polepszyć smak !

Chociaż owoce i soki 100 % wydają się być zdrowe (bo takie są), to jednak nie zawsze pomogą nam uzyskać wymarzoną sylwetkę czy schudnąć. Posiadają one bowiem sporo naturalnego cukru, węglowodanów, które mają sporo kalorii. To natomiast przekłada się na odkładanie nadmiernych kalorii w postaci tłuszczu w naszym ciele.

Błędem żywieniowym jest spożywanie węglowodanów na kolację. Nasz metabolizm jest wtedy słabszy i powinniśmy ograniczyć spożywanie węglowodanów przed snem, ponieważ nie zostaną one spalone przez nasz organizm i odłożą się jako tłuszcz, w formie oponki na brzuchu.

Spożywanie nadmiernej ilości tłuszczów zwierzęcych, w tym przede wszystkim margaryny czy jedzenia sporej ilości boczku, karkówek z grilla raczej nie doprowadzi nas do życiowej formy. Warto zamienić te produkty na zdrowe tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek czy orzechy włoskie.

Kompletnym nieporozumieniem jest zastępowanie posiłku batonikami czy napojami energetycznymi. Jasne w pracy czy w szkole, być może łatwiej jest zjeść batona niż kurczaka, ale to dlatego potem mamy oponkę zamiast kaloryfera na brzuchu.

Używanie nadmiernych ilości soli w przygotowywaniu potraw jest kolejnym błędem żywieniowym. Sól bardzo umiejętnie zatrzymuje wodę w naszym organizmie, co przyczynia się do nadwagi i nabrzmiałego brzucha.

Warto zwrócić uwagę na to jak często jemy. Jak mawia znane powiedzenie znacznie lepiej jest jeść mniejsze posiłki częściej niż duże rzadziej. Prawidłowy rozkład posiłków to 5 posiłków w ciągu dnia, to pozwala naszemu organizmowi uporać się z trawieniem pokarmu. Na pewno pomocne okaże się również spożywanie posiłków o regularnych porach.

Unikanie tych i wielu innych błędów żywieniowych może nas znacznie przybliżyć do osiągnięcia sylwetki o jakiej zawsze marzyliśmy. Zdrowa dieta wraz z odpowiednią dawką ruchu to sprawdzony przepis na sukces !

Kliknij by skomentować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

reklama-pozdrowiony
reklama_pozdrowiony
Na górę